Tuesday, November 2, 2010

Petua Nak Hilangkan Sakit Tekak

hatoi!sakit tekak la pulak. Time sakit tekak ni nak makan pon tak lalu. Bukan maen sakit nak nelan makanan. huhu! So, ak nak bagi petua cara-cara nak hilangkan sakit tekak. Ak dah mencuba tadi memang rasa dah kurang sikit. Lega...ok cara-caranya;

Amik 3 sudu garam;
Lepas tu, campurkan dengan air sejuk;
 Kacau biar sebati lepas tu buat kumur, sebelum kau kumur tu baca la dulu selawat Nabi 3x.

Kita hanya mencuba dan berusaha. Yang mampu memulihkan hanya Allah s.w.t sahaja. =D

8 comments:

ardinihumaira said...

InsyaAllah kita akan praktikkan :)

eiela said...

terkejut jugak tadi nengok garam 3 sudu, ingatkan kena minum, nasib kumur-kumur je. hehe

~aSHa~ said...

minum ke kumur?


makan kek SR la baru lega tekak..ehehe

@juera said...

ardinihumaira: cuba la dni klu skit tekak..mmg mujarab..skli buat trus baik..=D

@juera said...

eiela: hehe..bt lawak lak..klu minum air garam harus kna drh tinggi plak..kih3

@juera said...

~aSHa~ : bt kumur2 je kak..hehe..bru je duk sbut2 psl SR..tup2 dgr2 dh bka kt kmn..suka giler =D

Redbloodsnow said...

haaa...aku pun selalu ngamal petua tuh if tekak sakit yang. air asam jawa pun leh gak :)

@juera said...

Redbloodsnow: air asam jawa sdp skit dr garam kn yunk..huhu