Saturday, August 14, 2010

Hajat Nak Beli Peti Ais......

Hmm..kat mana ek nak cari peti ais yang macam ni??Nak yang kecik macam ni nak letak kat umah sewa. Ak tak kisah tak de peti ais kat umah sewa ni sebab ak bukan jenis suka minum air sejuk dan tak de la selalu masak pon. Tapi housemate ak ni dia nak ada peti untuk senang dia nak masak kat umah. Lagi satu housemate ak ni pulak jenis suka minum ais. Pagi-pagi pun dah menelan ais. Hoho...tak baik untuk kesihatan tu cik adik oiiii...tapi dah selalu amalkan memang susah nak tinggal kan.

Kitorang dah try cari kat kedai barang elektrik di sekitar bandar kemaman ni, tapi semuanya jenis yang besar gedabak mak aiiii. Tak sesuai sangat la letak kat umah sewa ak ni. Rumah pon kecik je, tak sesuai la besar-besar sangat. Nak cari yang kecik, simple gitu jer. Harga pon tak nak la mahal sangat. Biasa-biasa saje sudah la. Lagipon kitorang sharing berdua untuk beli peti ais ni. Tapi susah betul nak cari peti ais kecik macam gambar kat atas tu. huh!

Kebetolan housemate ak pulang ke kampung dia kat Terengganu, so dia nak cuba la usha peti ais kat sana pulak. Dia cakap ada peti ais kecik tapi mak aiii tak muat plak nak wat alik ngan kete viva dia tu. adeyh!Tokey kedai peti ais tu cakap peti tak leh terbalikkan nanti mudah rosak ek....?hmmm..so ak suh cari yang kecik muat-muat kabinet cukup la kot. Housemate ak kata ada dijual kat sana tapi masalahnya pulak harga dia mak aiii, mahal siotttt..macam tak berbaloi la pulak. huhu..macam-macam hal kan.

So, ak decide nak cari peti ais dekat kuantan je la. Bleh usha dekat courts mamoth kuantan takut ada peti ais yang jenis macam gambar tu. Harap-harap ada la yang macam kitorang nak tu. Simple but harga agak-agak ler sikit kan. So sekarang misi ak adalah untuk cari peti ais macam gambar tu. Kesian housemate ak selalu merengek-rengek nak peti nak peti. hehe tu ak tipu jer. ngehx3..


p/s:
jangan selalu amalkan minum ais ye kengkawan...
tak elok untuk kesihatan...
Lebih-lebih lagi di bulan puasa ni mesti nak ais kan...
Skali skala tak pe tapi jangan selalu okey ^___^

2 comments:

AiZ said...

aiz pun tak pernah makan aiz dah walaupun nama aiz..



Aiz latest entry
hairy VS aiz part 1 - Dendam kesumat Mr.Hairy terhadap aiz

@juera said...

AiZ --> ehehehe....(^___^)